Pár slov o 15T

Škoda 15T je druhým produktem plzeňské Škody, který by měl v našem hlavním městě nahradit již dosluhující vozy T3,T3SU,T3SUCS a posléze i T6A5.
První dva vozy by měly být předány v první polovině roku 2009 a do roku 2017 by mělo pražské ulice brázdit (až) 250 těchto vozů.
V březnu roku 2009 byl jeden vůz (pod označením PMDP ev.č. 115) zařazen na zkušební provoz do vozovny Slovany.


Vůz 15T ve Vozovně Slovany. (20.3.2008)

Plánovaný termín dodání na konci března, kdy by se měl vůz stát středem pozornosti kdejakého Pražana, je nepravděpodobný.
Vozidlo na rozdíl od vozů 14T vyniká tišším provozem, z větší čísti je nízkopodlažní a digitálními panely EmTest.

V Praze bude vůz vypravován z vozovny Motol na zkušební jízdy. Dodnes není definitivně rozhodnuto, kam se následující vozy umístí. Vše jsou pouze spekulace, kromě Vokovic byly jmenovány všechny vozovny.
Nyní je na jeden vůz T3R.P ev.č. 8408 instalován rám stejného průjezdního profilu jako má Škoda 15T, aby se mohlo odzkoušet, kde vlastně 15T jezdit může a kde ne.


Model vozu 15T. (20.3.2008)

Vzhled tramvaje na mne působí velmi ,,přešperkovaně" a vzbuzuje ve mně pocit, že to co pánové z Plzně nedokázali zlepšit v technice, vykompenzovali na vzhledu.
Nemohu si pomoc, je to možná můj osobní názor, ale přední čelo na mě působí jako huba sumce, ten má také vysoké čelo, pusu a oči dole.
Uvidíme po zkušebních jízdách v Praze, jaký obdiv nebo nářek můžeme odesílat na západ Čech.
Fotografie a text: Jiří Vařečka | Korekce článku: Marek Dvořák
 
© MHDinfo.cz | Portál nové generace - CZIN.eu | 2006-2013