Autobusové nádraží na Pankráci

Autobusové nádraží na Pankráci bylo otevřeno 7.7.1947 převážně pro linky do jižních Čech, případně do Posázaví a na Benešovsko. Autobusové nádraží bylo schopno odbavit až 200 spojů denně.


Poblíž autobusového nádraží končila trolejbusová linka č. 55 a procházela tudy tramvajová trať (ulice 5. Května, později ulice Na Pankráci). Tramvaje byly po otevření metra C v roce 1974 zrušeny, aby nedocházelo k souběhu dvou kolejových systémů. Od roku 1974 vozilo cestující na toto autobusové nádraží metro.


V roce 1986 bylo autobusové nádraží kvůli rekonstrukci uzavřeno - v budoucnu mělo odbavovat až 700 autobusů denně. Občané a Občanská iniciativa Pankráce se svými protesty proti razantnímu nárůstu počtu autobusů a dopravní zátěže na Pankráci zasloužili o to, že v roce 2000 byl areál znovu otevřen, ale už jako tržnice. Jednu dobu bylo v plánu provozovat alespoň částečně menší autobusové nádraží. V roce 2006 byla tržnice zbořena a v těchto místech se nyní tyčí dvě prosklené administrativní budovy Gemini dokončené v prosinci 2008. Autobusy do původních směrů odjíždějí nyní od stanice metra C - Roztyly.

Autor: Jiří Vařečka | Přidáno: 28.4.2013
 
© MHDinfo.cz | Portál nové generace - CZIN.eu | 2006-2013