Tramvaje
Počet denních linek |
24 |
Počet nočních linek |
9 |
Parametry |
Rozchod kolejí |
1435 mm |
Přívod proudu |
trolejovým vedením pomocí sběrače |
Napětí |
600 V |
Tramvajová doprava funguje v Praze od roku 1875, kdy se po Praze začaly "prohánět" koněspřežné tramvaje. První elektrickou tramvaj sestrojil František Křižík a začala jezdit v roce 1891.
Postupně se zaváděním metra byl na některých místech tramvajový provoz přeložen, omezen nebo zrušen (Václavské náměstí a okolí). Po zprovonění některých úseků byly souběžné tratě rušeny (např. Budějovická).
V 80.letech se hojně používaly k rekontrukcím panely BKV. Po roce 1995 vznikly pouze 3 trasy nebo změny v síti. V roce 2003 to bylo rozšíření o úsek z Hlubočep na Sídliště Barrandov, v roce 2008 prodloužení z Laurové k metru Radlická a v roce 2011 se o pár desítek metrů prodloužila trať v Podbabě do nové smyčky.
Tramvajové vozy jsou nyní vypravovány ze 7 provozoven - Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Osmá vozovna - Střešovice slouží jako muzeum a vypravuje historické vozy na zvláštní jízdy a pravidelnou historickou linku č.91.