Tramvaje


Počet denních linek 24
Počet nočních linek 9
Parametry
Rozchod kolejí 1435 mm
Přívod proudu trolejovým vedením pomocí sběrače
Napětí 600 V

Tramvajová doprava funguje v Praze od roku 1875, kdy se po Praze začaly "prohánět" koněspřežné tramvaje. První elektrickou tramvaj sestrojil František Křižík a začala jezdit v roce 1891.

Postupně se zaváděním metra byl na některých místech tramvajový provoz přeložen, omezen nebo zrušen (Václavské náměstí a okolí). Po zprovonění některých úseků byly souběžné tratě rušeny (např. Budějovická).
V 80.letech se hojně používaly k rekontrukcím panely BKV. Po roce 1995 vznikly pouze 3 trasy nebo změny v síti. V roce 2003 to bylo rozšíření o úsek z Hlubočep na Sídliště Barrandov, v roce 2008 prodloužení z Laurové k metru Radlická a v roce 2011 se o pár desítek metrů prodloužila trať v Podbabě do nové smyčky.
Tramvajové vozy jsou nyní vypravovány ze 7 provozoven - Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Osmá vozovna - Střešovice slouží jako muzeum a vypravuje historické vozy na zvláštní jízdy a pravidelnou historickou linku č.91.
 
© MHDinfo.cz | Portál nové generace - CZIN.eu | 2006-2013