RT6N1 (RT6N2)

Výrobce: ČKD Praha
Výroba: 1996 - 1998
Délka: 26 280 mm (bez spřáhel)
Šířka: 2 440 mm
Výka: 3 200 mm
Hmotnost: ??? kg
Míst k sezení: 46
Míst k stání: 169
Maximální rychlost 85 km/h

Vozy RT6 byly vyráběny v pražském závodě ČKD v 90. letech.
Tento typ měl ČKD posunout na trh nízkopodlažních tramvají, které se začaly postupně ve světě objevovat.
Ověřovací série byla vyrobena v roce 1996. Od začátku provozu se ale tento typ potýkal s velkou poruchovostí.
Díky poruchám nebyly vozy schváleny drážním zákonem a od roku 1999 byly odstaveny. Díky tomu se DP Praha rozhodl jednu tramvaj rekonstruovat.
Vůz 9101 byl poslán do firmy Pars Nova s tím, že pokud bude rekonstrukce úspěšná, projdou jí i další vozy.
V rámci rekonstrukce byly měněny brzdy na středním podvozku a hnací podvozky repasovány. Do vozu byla dodána nová výbroj, vyměna plošina z automatické na manuální a upraven ovládací pult řidiče.
Po vrácení zpět se při zkušebních jízdách objevily závady, které mělo za vinu dlouhodobé odstavení a tyto součástky byly dodány z vozu 9104.
Ke konci roku 2006 propadlo povolení od DÚ a vůz 9101, po rekonstrukci označen jako RT6N2 (Pozn.: Takto měla být označena od výrobce obousměrná verze těchto vozů.), byl nadobro odstaven. V plánu již byla dodávka nových nízkopodlažních tramvají Škoda 14T.


Vůz 9104 ve vozovně Hloubětín. (7.4.2008)


Vůz 9104 ve vozovně Hloubětín. (7.4.2008)


Poslední vůz RT6 (9103) opuští Prahu. (17.9.2009)


Vozy RT6 čekají na další osud. Na fotografii 9104 a 9101. (3.10.2009)


Vozy RT6 čekají na další osud. Brejlovec a 9103. (3.10.2009)


Vozy RT6 čekají na další osud. Devěttisícdvojka. (3.10.2009)


Vozy RT6 čekají na další osud. Zleva: 9102, za ní 9101, dále 9104 a 9103. (3.10.2009)

Autor: Jiří Vařečka | Přidáno: 4.10.2009
 
© MHDinfo.cz | Portál nové generace - CZIN.eu | 2006-2013