Tábor

Město Tábor leží na jihu Čech a protéká jím řeka Lužnice. Žije zde 37 000 obyvatel v okolí historického centra, které je poznámenáno dobou husitů.
Tábor je významný dopravní uzel. Jedná se hlavně o silniční dopravu, prochází zde dálnice D3 z Prahy přes České Budějovice do Lince.

MHD

Jako jediní v ČR vlastní vůz typu Ikarus 417, který byl vyroben pouze v 33 kusech a navíc toto byl první kloubový nízkopodlažní sutobus v ČR.


Používaná zastávka v Plané nad Lužnicí. (Srpen 2007)

Comett Plus spol. s r.o. byl také mezi prvními dopravci kteří zakoupily v ČR Ikarusy 280.
Doprava je zajišťována výše zmíněnou společností, celá MHD je obsluhována autobusy, které zajišťují dopravu ve třech městech - Tábor, Planá nad Lužnicí, Sezimovo Ústí a okolních obcích.
V lednu 2011 byl spuštěn provoz první minibusové linky, označené jako č. 60. Linka je obsluhována ekologickými vozy Iveco Stratos.


Vůz Iveco Citelis míří ke stanici Horky, železniční stanice. (5.8.2008)

Železniční trať 202; Tábor - Bechyně

Tato trať byla jako první v tehdejším Rakousko-Uhersku elektrifikována. Zasloužil se o to František Křižík.


113002-0 na oddělené části stanice Tábor. (8.10.2005) - Radek Kolář

Trať je také výjmečná svým napájením - 1500V ss, jako jediná v Čechách. Trať má v Táboře oddělené nástupiště před staniční budovou.
Na sklonku roku 1900 se začlo s návrhem projektu a o pár měsíců později bylo vydáno stavební povolení.
V dubnu roku 1902 se začlo stavět a 1.6.1903 se mohlo vyjet na první zkušební jízdu. Pravidelné doprava tehdy byla zahájena 21.6.
Od té doby se stala pouze jedna změna, rolu 1928 byl vybudován most u Bechyně přes řeku Lužnici a od té doby trať končí ve městě.
Trať je dnes dlouhá 24 kilometrů a nadmořská výška trati se pohybuje od 415 m.n.m do 535 m.n.m.


113003-8 v zastávce Horky u Tábora. (5.8.2008)

Autor: Jiří Vařečka | Přidáno: | Aktualizováno: 14.2.2011
 
© MHDinfo.cz | Portál nové generace - CZIN.eu | 2006-2013